Monday, February 22, 2010

Everton 3 - 1 Man Utd...glory..glory..and story

the blues(Chelsea)terus melebarkan cengkaman Liga perdana Inggeris dengan kemenangan 2-0 keatas wolverhampton di Molineux stadium.Dua gol hasel jaringan penyerang berbisa Didier Drogba pada minit 40 dan 67..

Bagaimanapun seteru mereka mengalami kekalahan 3-1 kepada Everton di Goodison Park.Bersaksikan 39000 penonton Dimitar Berbatov membuka jaringan pada minit ke-16 akibat insiden kelam kabut di kotak penalti.Namun kegembiraan MU tidak bertahan lama apabila Bilyaletdinov(susah betui nak sebut) merapatkan kedudukan dengan jaringan cantik pada minit ke-19.

Ayam tambatan MU Wayne Rooney langsung tak diberi peluang bergerak sambil di beri tekanan oleh penonton yang diejek setiap kali beliau mendapat bola.Permainan dilihat lebih memihak kepada tuan rumah dengan beberapa gerakan yang lebih teratur.Pada minit ke-76 Dan Gosling permain yang baru dibawa masuk telah menjaringkan gol kedua,keperitan MU semakin parah pabila permain muda England Jack Rodwell menambah derita Red Devil pada minit2 akhir perlawanan.

For MU fans keep your finger cross,i dont think MU can be champ this year jarang sekali satu2 pasukan yang kalah lebih dari 5 kali menjuarai liga...Hingga kini MU telah pun mengalami 6 kekalahan

Di samping itu Liga tempatan jangan dilupakan,kehangatan pusingan kedua piala FA baru sahaja berakhir semalam yang menyaksikan kekalahan pasukan Kelantan (pasukan feveret aku)yang kecundang berikutan jaringan ditempat lawan oleh pasukan Kedah.

Kenapa Kelantan jadi pilihan?

Untuk jawapan itu aku beri sedikit kenyataan tentang liga tempatan; tiga buah negeri yang stadiumnya pasti penuh bila perlawanan diadakan ialah Kedah,Perlis(lani dh berkurang) dan Kelantan.If we look in positive side Kelantan semakin bangkit memulihkan reputasi untuk menjadi pasukan handalan tempatan,cuma perlu mengikis sikap 'hooligan' para penyokong.Sistem pentadbiran pasukan adalah kunci kejayaan pasukan Cik Siti Wan Kembang ini,aku berharap pasukan pilihan aku ni akan lebih serius untuk memperbaiki kegemilangan bolasepak tempatan umumnya dan negara khasnya...kembalikan kemeriahan Liga tempatan!!

13 comments:

Cik Bayu said...

x sgka abg minat team Kelantan.
ni yg makin syg ni!

td tgk movie lu pikir la sendiri.
ada band meet uncle hussain yg seiras dgn abg.
tggi pun lebih kurang sama!
rindu lah nak pi penang lagi!

shazruls said...

meet uncle hussein??!!..yg mana satu,dh tentu bukan penyanyi dia kan...hehehe

kingbinjai said...

wow sudah tukaq no... apa apa pun.. chelsea! chelsea!

Cik Bayu said...

bukan lan.
ada sorg yg tinggi.
muka mcm abg.
cuba tgk!

norfaridahanum said...

aaaaaaaaarghhhhhhhhhhhhhh!!



nway,layout cun!

pAi said...

heh.. nothing to say la.. fair game. Mu deserve kalah pon. Nampak sgt everton maen better than MU, and Mu nampak tenggelam. *sigh*

-Keep faith, MU will bounce back! =)

shazruls said...

-->kingbinjai: aku xberapa minat chelsea tp aku minat player dia iaitu john terry n ashley cole sbb skandal seks diorang...hehehe

-->enulwanie: gitaris dia turr kerr,taja namanyer

shazruls said...

-->anum: jgn marah MU maseh ada peluang kot...thks

-->pai: mmg everton dh sedia main ngan Mu ari turr,MU xda game langsung(overall)...ya keep faith,hope MU wil bounce back..

fara said...

ble penyokong rami, bole lemahkan semgt pihak lawan kan!

:)

Anonymous said...

aku pun x yakin MU blh juara

e. indah said...

MU sudah Letih ...

shazruls said...

-->ms.indie: betui turr..gabra semacam jerr pihak lawan nnti

-->ahfatt: terok gak nk menang season ni..rasanya cm chelsea or arsenal akan champ,MU #2

shazruls said...

-->e.indah: itu alasan Alex ferguson jerr kot..tp time turr mmg everton bermain ngan baek