Monday, December 14, 2009

Urusan Perbankan

Hampeh betul dok tak dok kad kena blok... bukan sesaja nak mengamuk or nak marah ,ni semua pasai kad ATM aku kena blok...(kad ATM pun bleh kena blok ka)

Alkisahnya minggu lepaih 4hb Disember aku pi tukaq ATM kad baru pasai hat lama dah nak melingkup dah (sikit ari lagi ja nak patah).Sementelah ke bank berkenan amek nombor tunggu giliran...tiba turn aku disambut lak ngan muka masam oleh customer service..agak racist sket bank ni,layan pun ikut dan dia ja(layan tak layan ja) aku pun malaih layan...pendek cerita segala urusan tukaq kad setel termasuk pi tukaq PIN nombor..setelah beberapa ari(poket kering) aku pun pi larr nak cucuk duit,pas 3,4,5 kali cuba try test masih tak buleh2 lagi asyik transaction error ajer..(pasai pa) aku pun try pi mesin len lak ,masih sama kes.Namun demikian aku tak puah ati pi try mesin ATm kat bank len plak pun sama gak..Jadi,aku pun call customer service and dia bagitau kad aku kena blok.First lak aku dengaq ATM kad kena blok,so keesokan arinya bila pi bank turr jumpa minah yang wat urusan aku aritu teruih tukaq kad len tanpa rasa bersalah siap bagitau "i sudah call you tapi you tak angkat call"...macam haram....



So far antara bank yang bagi kerjasama or service yang baek kat aku adalah CIMB ,HSBC and Standard Chartered ...perrrghh layan baek giler,cam VIP lak rasanya


Maybank pun ok tapi aku penah kena sekali...dialog dia lebeh kurang camni:-


Scene"Time nak pi amek nombor"
Staff: "LU" mau apa
Aku : hah (tak beberapa dengaq and kehairanan)
Staff: Lu mau apa (volume lebey sket)
Aku : urusan ASB

dengaq2 aku kata urusan ASB and tutur kata bahasa melayu yang begitu melayu teruih dia cam cakap elok ngan aku.Kat sini aku nak bagitau tak kesah larr melayu ka cina ka india ka...awat yang dok guna perkataan "LU" turr...for me perkataan turr memang kasaq larr ,kalau ya pun aku ni cina(walaupun muka ni ala2 chinese look) tak perlu larr nak approach ngan perkataan turr..wat malu kaum ja

No comments: