Monday, September 20, 2010

Syawal menjelma

Alhamdulillah ...setelah sebulan berpuasa hari kemenangan pon tiba ,seluruh umat Islam menyambutnya dengan penuh girang...Selamat hari Raya..!!!

Syawal kali ni memang begitu meriah sekali bagi aku,len macam pulak rasanya ..adakah syawal yang terakhir or mungkin baru paham erti kemenangan turr..seriously memang meriahnya sungguh luar biasa...

Aktiviti raya tahun ni pon berbeza ,biasanya hanya tunggu orang bertandang ke rumah tapi kali ni kami lak keluar ziarah orang...1st day ajerr 6 buah rumah telah diziarahi,ini semua kerana aktiviti menjejak rakan2 ibubapaku ..semua berlaku belah utara sahaja..

2nd day kami ke Taiping serta Ipoh,jugak aktiviti serbu dan makan rumah saudara mara...hahha,biasanya kalau dari taiping ke ipoh mengambil masa 45minit tapi ari tu 3jam baru sampai...maklum larr raya

gambar mereka yang kenyang....

3rd day aku lupa lak watpa...tapi 4th day keluar beraya ke rumah rakan2 bersama rakan2 ...banyak lagi umah tak dikunjungi,tapi apa bley wat masa dan situasi tak mengizinikan insyaAllah..kalau bekesempatan nak jugak ziarah mereka ...

11th day dah mula keja...hurrmmm malassnyerrr

8 comments:

Kyuubi_85 said...

jom pakat ramai2 x pyh g keja.. haha

e. indah said...

tak lewat nak ucap ...
salam rayer ...
makan2 rayer besh .. ; )
nanti kita suma join The biggest Loser

HEROICzero said...

hehe yeke? aku rasa puasa kali ni lebih "something" daripada raya tahun ni. tak tahu kenapa.

shazruls said...

>kyuubi: jom2...malas sgt dh ney

shazruls said...

>e.indah: hahaha selamat ari raya...bila nk setat turr,jamuan raya dok byk lg ney

shazruls said...

>hero: apa yg somethin turr

HEROICzero said...

rasa lebih bermaknaaa.... cewaah~

eh muka lu mcm familiar la bro. bukan ahn jun hwan. yg itu ade la iras2. haha! sape eh...

shazruls said...

familiar..jeng3...cam sapa bro? curious gk ni...