Friday, February 19, 2010

jalan-jalan carik makan..ni baru betui

Masih lagi cerita berkenaan makanan tapi bukan makan besaq CNY turr cuma time n tarikh dia ja sama... kebetulan...

Ya larr kan time cuti2 ni larr diorang baru berkesempatan nak wat majlis2 kenduri,aku pun secara tak langsung terlibat sama...majlis turr berlangsung disebelah sedara belah bapak aku iaitu di Perak..

aku terlibat sebagai tetamu ja,korang ingat lain larr turr...

ni bukan majlis perkahwinan or pertunangan sapa2 tapi ianya majlis Akiqah sepupu aku daa..

Bila sebut akiqah dah tentu lauk pauknya berunsurkan kambing...emmm ni yang wat aku tak tahan ni,feveret turr...

Sambil2 turr kita layan gambaq sket...ni gambaq anak sedara aku(satu2nya) dan sepupuku

ni pulak my mom...

dan aksinya...hehehe

Ramai jugak yang datang selain sanak sedara penduduk setempat pun dijemput datang...

Keadaan cuaca membuatkan aku tak tambah lauk dah,baru jamah 2-3 ketul daging kambing dah berpeluh nek pening pala dibuatnya tapi dah sedap punya pasai layan jugak...Seperti diketahui umum suhu panas yang melanda akan berlanjutan hingga ke bulan march...baru2 ni aku cek time kul 12tghari waktu malaysia suhunya mencecah 40 darjah celcius...panas dow...sangat panas...baru panas dunia turr...


11 comments:

oranglidi said...

panas perak kan?

enuLwanie said...

dah cantek kan layout ni?
lebih kemas n teratur sikit nmpk.

abg suka makan lauk kambing ek?
sama mcm abah wanie.
tambah2 kena dgn mamak punye.

shazruls said...

-->orgLidi: mmgh panas bro..xberangin lak turr

-->enulwanie: tenkiu2...wah taste sama kita

Fhad Boulala said...

gua da lame x g kenduri.. esok bru nak pgi makan nasik minyak.. mintak2 ade awek cun2 bertambah selera aku nak makan.. hahaha

{lumut} said...

fhad kalau komen x menggatal mmg x sah.haha...

saya suke gamabr2 berbentuk expression muke.hee

shazruls said...

-->fhad: hg smakin mnjadi2 kegatalan hg,tp xpa aku harap hg ketemu jodoh kt kenduri aleen ni...

-->lumut: snapshoot adalah feveret sy,skrg dh ada zoom out lens bley larr test power...

Ms.Independant said...

cedapnye kambing!
Yummy!!!

tp cuaca panas camni slalu rosak mOod nak pegi kenduri!
ati pon jadik panasss jek!
hehe

:)

shazruls said...

-->ms.indie: apsal panas ati lak ni,kn minum ayaq cap badak kasi sejuk sket...kambing kalau dapt bahagian isi kt tulang rusuk turr peerrrgghhh...sodap

e. indah said...

kalie ne takder gambar makanan o piring licin lepas makan ...
tapi gambar org2 yg aku kira agak kekenyangan hahhhaa ...

ZuR said...

kambing..kambing..kambing...
saya x mkn kambing..oo..jeleznya...
haha=D

shazruls said...

-->e.indah: jelas sekali kenyangan dan kepanasan..heheh

-->zur@yam: rugi ooo xmakan kambing sedap n baek utk kesihatan